الثلاثاء، 29 يناير 2019

جمعية الطرمان بقلم الشاعر الراقي بدوى السلالمى


جمعية الطرمان
=================
فلاحه على النت بتلت لت يابنات
التركى رايح والهندى جاى يابت
الرقص شرقى للست صافيه التت
===
مستشفى الجامعه فى عنيها دمعه
دكتوربيحلف وخايف من اختصاصه
مكسورمجبس اوراقه فى التحويله
===
استاذ بالعايفه لا حساب ولاجغرافيه
جمعية الطرمان لا لا لا لا بلا ءافيه
دروس فى المدروس من غيرتربيه
===
نفسى فى فيزه بنفس عفيفه بالاحسان
اسافر وارجع يوم مرتاح وانا انسان
كفيلى يا ويلى شرينى من الطرمان
===
غفير خرفان نايم حارس القداس
نفسى اتعين قبل ما اموت كناس
طريق صحراوى بردار حساس
===
انا مش بهد ولا انا ضد 
انا يا دوب عدد واحد وفرد
بس انا حلفت لاسمع
===جمعية الطرمان ===
===============

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

رواية شيخ الجبال أبو ملحم للكاتب والروائي السوري أحمد علي بيطار

 رواية شيخ الجبال أبو ملحم للكاتب والروائي السوري أحمد علي بيطار